dimecres, 2 de març de 2011

El Bicing a debat (1)

"El sistema és eficient després de 4 anys; la bicicleta s'ha convertit en una clara aposta de la Barcelona del futur; i el model eonòmic del servei s'ha de reinventar". Aquestes són algunes de les conclusions a les que hem arribat els participants a la taula rodona sobre el Bicing celebrada avui a la Universitat Pompeu Fabra

Eficiència
Les últimes modificacions de les bicicletes han millorat molt la qualitat del servei. Ara és més fàcil graduar l'altura del seient de les bicicletes, ancorar-les, i és més difícil que les robin. Observeu un gràfic de El Periòdico sobre les millores.

Ús
Tot i que el servei es va crear per fer trajectes curts i complementaris als dels altres transports públics, el Bicing s'ha convertit per molts en el transport únic, tant per distàncies curtes, com per distàncies més llargues.

Convivència amb vehicles i vianants
Aquest és sens dubte un dels temes més complicats. Els ciclistes es queixen que en certs trams falten carrils bici i que han d'esquivar freqüentment cotxes i motocicletes a les zones on no n'hi ha. D'altra banda els vianants protesten quan observen bicicletes circulant per la cera. Per tant, cal fomentar la tolerància dels vehicles motoritztas cap a les bicicletes, i el respecte de les bicicletes cap els vianants.
També hi ha hagut una autocrítica cap els ciclistes que reconeixen que no s'haurien de saltar els semàfors en vermell encara que no passi cap cotxe per la cruilla.

Virtuts
El punt fort celebrat per la majoria d'usuaris és el seu preu. Molts dels usuaris exliquen que l'ús del Bicing els estalvia utilitzar altres transports públics més cars com són el metro o l'autobús. La taxa actual per donar-se d'alta del Bicing és de 29,66€ anuals.



Pau Bartrolí

1 comentari:

  1. I els punts planyuts són que et facin esperar deu minuts per poder canviar una bici amb problemes mecànics, i que les parades siguin en llocs impensables.

    ResponElimina