divendres, 25 de febrer del 2011

Bcn és la primera ciutat espanyola que instal·la semàfors per a ciclistes

L'Ajuntament de Barcelona ha instal·lat 83 semàfors específics per a bicicletes diferenciats dels de vianants i dels de vehicles. N'hi ha 8 pendents de col·locar i se'n aniran incorporant més de forma progressiva a tots els carrils bici de nova creació que ho necessitin.

Segons l'Ajuntament, a Barcelona hi ha 100.000 viatges diaris amb bicicleta. El regidor de mobilitat, Francesc Narvaez, considera que "la bicicleta s'ha convertit en un mitjà de transport de primera classe, i que per tant, ha de ser tractat al mateix nivell que els altres".

Els semàfors són més petits, es troben a l'alçada dels ciclistes i funcionen amb tecnologia LED. Aquesta permet que gastin una cinquena part del que gasten els semàfors amb bombeta. Cada unitat ha costat 400 euros. La realitat és que el semàfor, moltes vegades, no evita que molts ciclistes creuin en vermell si s'adonen que no passa ningú per la cruïlla.

 Els semàfors tenen dues hores d'autonomia en cas que hi hagi una apagada elèctrica / Barcelona TV

Les primeres unitats s'han instal·lat en aquests encreuaments.

Pau Bartrolí

FOTO DEL DIA: Entre barques

Una de les bicicletes vermelles enmig del Port Vell barceloní el passat dijous 24 de febrer (Aitor Álvarez)



Pau Bartrolí

dimecres, 23 de febrer del 2011

Concurs de fotografia i videoclip del Bicing

Barcelona de Serveis Municipals, S.A. (BSM) -la societat que gestiona el Bicing- organitza un concurs pels usuaris perquè seleccionin fotografies o videoclips relacionats amb el Bicing en motiu del 4rt aniversari -que serà el proper 20 de març-. La finalitat del concurs és incrementar la participació dels abonats, així com també fomentar el civisme i el bon ús del servei. 

Pel que fa a la fotografia hi hà 4 modalitats: fotografia estàtica (Bicing sense circular), fotografia en moviment (Bicing circulant), fotografia Barcelona i Bicing, i fotografia de detall del Bicing. D'altra banda,  en la categoria de vídeo es presentaran videoclips sobre qualsevol temàtica relacionada amb el servei. La societat BSM no acceptarà imatges o vídeos que no respectin la normativa de circulació o que atemptin contra la imatge del Bicing o dels seus usuaris.

El concurs s'obrirà a partir de l'1 de març. Encara no s'han fet públics els premis.


Pau Bartrolí

El Bicing estrena nou web

El Bicing estrena un nou espai web on dóna preferència a la navegació. Aquest es divideix en tres columnes. En les columnes laterals -que són fixes- trobem els mòduls més útils per l'usuari com: la zona d'abonats, altes, activar targeta, el temps, Via Bicing, FAQ's i ajuda. D'altra banda, la columna central -que és variable- es reserva per a mostrar notícies, avisos, etc. Aquesta estructura només varia amb l'opció Via Bicing, on el mapa apareix en la major part de l'espai.

Els abonats poden realitzar qualsevol tràmit a la seva zona exclussiva, informar-se de l'estat de les estacions a temps real o consultar la disponibilitat de bicicletes. A més, en la web està sempre visible l'accés a les notícies relacionades amb el servei i també l'accés a les xarxes socials.



Pau Bartrolí

dilluns, 21 de febrer del 2011

El Bicing, a debat





Ben aviat, us oferirem les propostes pel Bicing dels cinc partits amb representació actual a l'Ajuntament de Barcelona de cara a les eleccions municipals del 22 de maig de 2011. No us ho perdeu!


Adrià Attardi

El Bicing arriba a Madrid

L'alcalde de Madrid, Alberto Ruiz-Gallardón presenta avui -Dia Europeu sense Cotxes- el projecte My Bici, segons ha publicat el diari El País. Serà un sistema de préstec de bicicletes similar al que ja fa gairebé 4 anys que funciona a Barcelona. La iniciativa s'implantarà amb tres fases, així que d'entrada, només funcionarà al centre de la ciutat.

Una de les diferències amb el Bicing barceloní és que els abonaments es poden renovar de forma mensual. Tot i així, Madrid ha rebutjat la possibilitat d'oferir el servei per un dia o una setmana, a diferència de Sevilla o Saragossa, perquè no vol convertir el servei en un lloguer de bicicletes per a turistes. L'objectiu clar és substituir el cotxe i la moto per la bicicleta.

El projecte madrileny ha de sortir encara a concurs públic, i sembla que no funcionarà, com a mínim, fins d'aquí un any.


Concentració de ciclistes al Passeig de la Castellana de Madrid el dia de la marxa de la Criticona (1/05/2010 Alberto Mélida).



Pau Bartrolí

diumenge, 20 de febrer del 2011

Des de la torre Agbar fins al mar

Aquest és el meu trajecte dos dies per setmana a Barcelona. Surto del Campus de la Comunicació de la Pompeu a les cinc de la tarda i em dirigeixo a l'Escola Oficial d'Idiomes de Drassanes (pels que no us siteu, pedalejo des de la torre Agbar fins a Colón). Es tracta d'un trajecte molt agradable que comença a l'avinguda Diagonal. És la part nova, la del 22@, rodejada d'edificis a l'avantguarda, com la pròpia UPF, els hotels, l'edifici de Mediapro, el d'RBA... Em creuo amb moltes altres bicicletes (la majoria, vermelles) i amb desenes d'homes de negocis que es dirigeixen (o abandonen) els seus llocs de treball.
El següent pas és agafar l'últim tram de la Meridiana, que desemboca al Parc de la Ciutadella i m'obliga a passar, entre d'altres indrets, pel Teatre Nacional de Catalunya i l'Auditori. Sense adonar-me, ja sóc al mig del Parc, on el verd fa que oblidi que sóc dins una ciutat de gairebé dos milions d'habitants.
En sortir d'aquest meravellós indret, torna la realitat per un instant. L'Avinguda Colón, sempre inundada de cotxes, forma part del meu recorregut durant un parell de minuts, fins que tinc l'oportunitat d'acostar-me al mar. La capital de la Mediterrània actua com a tal i em permet sentir-me part de la immensitat del blau. El Port Vell és a la meva esquerra fins que arribo a l'estàtua que mira cap a Amèrica: la de Cristòfol Colón. La bicicleta vermella queda ancorada a l'estació que hi ha en les seves immediateses i és hora d'encarar l'últim esglaó de la tarda: la classe de Portuguès.

Aitor Alvarez Garcia
bicicletesvermelles@gmail.com
Twitter: fes un follow a @bvermelles